Welkom bij Hot Yoga Zwolle

HOT Yoga, ervaar het gevoel

Druppel-Hot-Yoga

Voor de verwarming maken wij gebruik van infrarood panelen. Infrarood verwarming voelt als warmte van de zon. Je zult merken dat je beter in staat bent om de warmte te verdragen. Infrarood verwarming heeft bovendien ook nog allerlei andere voordelen.

De warmte die wordt gegeven door de infrarood-panelen is ‘radiant’.
Dit betekent dat het jou opwarmt zonder dat het de lucht opwarmt.
Zo ben je in staat om de warmte veel beter aan te kunnen dan met conventionele verwarming.

IMG_5738 IMG_5739
Infrarood

De infrarood-golven worden geabsorbeerd door je lijf.  Je wordt dus van binnenuit verwarmd. Bovendien worden de infrarood-golven veel dieper in je lijf opgenomen. Yoga beoefenen in een studio die wordt verwarmd met infrarood-panelen, geeft je meer dan een fantastische workout. Doordat je lichaam op molecuul niveau wordt verwarmd, zal je lichaam afvalstoffen, vet en andere onzuiverheden versneld afvoeren.

Hot-Yoga-Zwolle-image
Goede voorbereiding 
Voor de les neem je mee:

ja-button Yoga mat
ja-button Groot badlaken - 2 kleine handdoeken
ja-button Een bidon met water
ja-button Zomerse kleding (korte broek, shirt met mouw gesloten om de oksel)
ja-button Warme kleding voor na de les

Wat moet je meenemen voor een Hot Yoga les?

Algemeen:

De les duurt 60 minuten
Beginners en gevorderden zijn welkom in alle HOT Yoga lessen
Reserveren is mogelijk om zeker te zijn van een plek
Gebruik geen shampoo, parfums en sprays
Douches zijn niet aanwezig dus zorg dat je kleding bij je hebt voor naar huis
Kom op tijd voor je eerste les 15 minuten voor aanvang
Pinnen is mogelijk
Laat waardevolle spullen zoveel mogelijk thuis

Ter voorbereiding:
Kom met een positieve houding en open geest
Drink genoeg water gedurende de dag
Advies twee uur van te voren niet meer eten

Wat meenemen:
– een eigen Yogamat
– 1 groot badlaken voor over de mat tijdens de les
– 2 handdoeken extra
– Een bidon met water
– Zomerse kleding (korte broek, met mouwloos shirt, welke aansluit bij de oksel)
– Warme joggings- of trainingspak voor na de les

Na de eerste Les:

– Je kan na de les je heel energierijk voelen maar toch moeilijk in slaap vallen.
Maak je geen zorgen door het beoefenen van Hot Yoga krijg je heel veel energie.
Je lichaam is bezig de energie te verwerken.
– Je kan je na de les moe voelen. Dit is normaal en een teken dat je lichaam aan het veranderen is.
Na een paar lessen krijg je een nieuwe energiebalans.
Je voelt je strak, fitter en energierijker.
– Je kan je stijf voelen en spierpijn hebben na de eerste les. Dit is heel normaal.
Tijdens het beoefenen van de Yoga beoefenen gebruik je spieren die je niet gewend bent te gebruiken.
Je lichaam is aan het veranderen.
Kom zo snel mogelijk terug voor je volgende les, zodat je het veranderproces stimuleert en positief beïnvloed.
– Drink veel water na de les om te voorkomen dat je hoofdpijn krijgt.
Mocht je hoofdpijn krijgen dan is het een teken dat je over het algemeen te weinig water drinkt.
Of is het een teken dat je tijdens de les te hard je best hebt gedaan, waardoor je bent vergeten goed te blijven ademen. Doe je best, doe wat je kan, niet meer en niet minder.
– Je huid kan gevoelig en geïrriteerd zijn na de les. Dit is ook heel normaal.
Via je huid scheid je lichaam afvalstoffen af. Het lichaamsproces is begonnen.
Door na de les zo snel mogelijk te douchen spoel je afvalstoffen (toxins) van je huid af en normaliseert de lichaamstemperatuur.
– Het kan zijn dat je na de les veel wil eten of juist helemaal niet. Beide reacties zijn normaal.
Wanneer je regelmatig Hot Yoga volgt komt er een nieuwe balans tussen je eetlust en lichaamsgewicht.
Je gaat je strakker en fit voelen.